Δ.Πορφύρης/Π.Σταφυλά , Βρυξέλλες
Η ημι-επίσημη αρχή των Τατάρων της Κριμαίας ανακοίνωσε ότι θα σαμποτάρει τη διεξαγωγή του δημοψηφίσματος που θέσπισαν για τις 16 Μαρτίου οι φιλορωσικές αρχές της αυτόνομης Κριμαίας.
Τα Majlis που είναι ένα είδος εκτελεστικού οργάνου των Τατάρων που οι ίδιοι τα αποκαλούν κοινοβούλια, δια του ηγέτη τους Refat Chubarov κάλεσαν σε πλήρη αποχή από το δημοψήφισμα. Επιπλέον τα Majlis ζήτησαν και τη παρουσία κυανόκρανων του ΟΗΕ στην περιοχή της Κριμαίας, σύμφωνα με δήλωση του ίδιου του Chubarov. (Rianovosti 07/03/14)
H Guardian στις 05/03/14 επίσης πραγματεύεται το ζήτημα των Τατάρων και θέτει το ερώτημα αν επί τη ευκαιρεία της 70ης επετείου του εκτοπισμού τους από τον Στάλιν τον Μάιο του 1944, γίνουν επεισόδια μεταξύ Τατάρων και ρωσόφωνων ουκρανών.
Σύμφωνα με την ίδια εφημερίδα,οι Τατάροι σουνίτες αποτελούν σίγουρα μια απειλή για την αφομοίωση της Κριμαίας στη Ρωσία και η φιλοουκρανική μουσουλμανική μειονότητα ίσως να αναδείξει οργανωμένη αντίδραση στις φιλορωσικές βλέψεις της χερσονήσου.
Οι 266 000 Τάταροι της Κριμαίας (13 – 15 % ) είναι παραδοσιακά φιλοουκρανοί. Θεωρούν ότι η Κριμαία είναι το σπίτι τους λόγω του Tαταρικού Χανάτου της Κριμαίας από 1441 έως 1783.
Αν και οι χριστιανικές ρίζες της Κριμαίας ξεπερνούν την μια χιλιετία , ο ορθόδοξος χριστιανικός πολιτισμός έκανε πάλι αισθητή την παρουσία του εδώ και 160 χρόνια όταν άρχισε η εφαρμογή ενός προγράμματος ανοικοδόμησης εκκλησιών και επανάκτησης των τεμενών μετά το τέλος του Κριμαικού Πολέμου (1853-56):
Στις τελευταίες τους διαδηλώσεις στην χερσόνησο ακούγονταν συνθήματα “Αλλαχ Ακμπάρ” (στα αραβικά) και “Ζήτω η Ουκρανία” (στα ουκρανικά). Οι Τάταροι αποθεώθηκαν από τους Euromaidan ως ήρωες της Επανάστασης, αλλά με την επιστροφή τους από το Κίεβο στην Κριμαία , αντιλαμβάνονται ότι οι απόψεις τους είναι τελείως περιθωρειακές στο σύνολο του πληθυσμού της χερσονήσου. Οι περισσότερες θρησκευτικές τους οργανώσεις ανήκουν στο Πνευματικό Διευθυντήριο των Μουσουλμάνων της Κριμαίας το οποίο συνδέεται στενά με το Ισλάμ της Τουρκίας. Το ριζοσπαστικό Ισλάμ είναι επίσης υπαρκτό αλλά έχει ενσωματωθεί σε ευρεία κλίμακα στο εσωτερικό του κυρίως θρησκευτικού τους οργάνου.
πηγή
Η ημι-επίσημη αρχή των Τατάρων της Κριμαίας ανακοίνωσε ότι θα σαμποτάρει τη διεξαγωγή του δημοψηφίσματος που θέσπισαν για τις 16 Μαρτίου οι φιλορωσικές αρχές της αυτόνομης Κριμαίας.
Τα Majlis που είναι ένα είδος εκτελεστικού οργάνου των Τατάρων που οι ίδιοι τα αποκαλούν κοινοβούλια, δια του ηγέτη τους Refat Chubarov κάλεσαν σε πλήρη αποχή από το δημοψήφισμα. Επιπλέον τα Majlis ζήτησαν και τη παρουσία κυανόκρανων του ΟΗΕ στην περιοχή της Κριμαίας, σύμφωνα με δήλωση του ίδιου του Chubarov. (Rianovosti 07/03/14)
H Guardian στις 05/03/14 επίσης πραγματεύεται το ζήτημα των Τατάρων και θέτει το ερώτημα αν επί τη ευκαιρεία της 70ης επετείου του εκτοπισμού τους από τον Στάλιν τον Μάιο του 1944, γίνουν επεισόδια μεταξύ Τατάρων και ρωσόφωνων ουκρανών.
Σύμφωνα με την ίδια εφημερίδα,οι Τατάροι σουνίτες αποτελούν σίγουρα μια απειλή για την αφομοίωση της Κριμαίας στη Ρωσία και η φιλοουκρανική μουσουλμανική μειονότητα ίσως να αναδείξει οργανωμένη αντίδραση στις φιλορωσικές βλέψεις της χερσονήσου.
Οι 266 000 Τάταροι της Κριμαίας (13 – 15 % ) είναι παραδοσιακά φιλοουκρανοί. Θεωρούν ότι η Κριμαία είναι το σπίτι τους λόγω του Tαταρικού Χανάτου της Κριμαίας από 1441 έως 1783.
Αν και οι χριστιανικές ρίζες της Κριμαίας ξεπερνούν την μια χιλιετία , ο ορθόδοξος χριστιανικός πολιτισμός έκανε πάλι αισθητή την παρουσία του εδώ και 160 χρόνια όταν άρχισε η εφαρμογή ενός προγράμματος ανοικοδόμησης εκκλησιών και επανάκτησης των τεμενών μετά το τέλος του Κριμαικού Πολέμου (1853-56):
Στις τελευταίες τους διαδηλώσεις στην χερσόνησο ακούγονταν συνθήματα “Αλλαχ Ακμπάρ” (στα αραβικά) και “Ζήτω η Ουκρανία” (στα ουκρανικά). Οι Τάταροι αποθεώθηκαν από τους Euromaidan ως ήρωες της Επανάστασης, αλλά με την επιστροφή τους από το Κίεβο στην Κριμαία , αντιλαμβάνονται ότι οι απόψεις τους είναι τελείως περιθωρειακές στο σύνολο του πληθυσμού της χερσονήσου. Οι περισσότερες θρησκευτικές τους οργανώσεις ανήκουν στο Πνευματικό Διευθυντήριο των Μουσουλμάνων της Κριμαίας το οποίο συνδέεται στενά με το Ισλάμ της Τουρκίας. Το ριζοσπαστικό Ισλάμ είναι επίσης υπαρκτό αλλά έχει ενσωματωθεί σε ευρεία κλίμακα στο εσωτερικό του κυρίως θρησκευτικού τους οργάνου.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου