Το ερώτημα είναι αν θα πάψει να υπάρχει η φτώχεια και η εξαθλίωση επειδή δεν θα μεταδίδει τέτοιες εικόνες η τηλεόραση. Σε τελική ανάλυση υπάρχει και το διαδίκτυο για να ενημερώνονται οι Έλληνες.
Ας δούμε ολόκληρη την πρωτοφανή απόφαση:
ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ
Έχοντας υπόψη:
α) Το άρθρο 2 παρ. 1 του Συντάγματος, κατά το οποίο ο σεβασμός και η προστασία της αξίας του ανθρώπου αποτελούν την πρωταρχική υποχρέωση της πολιτείας.
β) Το άρθρο 11 παρ. 1 του Π.Δ. 77/2003, κατά το οποίο ο κατηγορούμενος τεκμαίρεται αθώος μέχρι την αμετάκλητη καταδίκη του και ο φερόμενος ως δράστης δεν πρέπει να αναφέρεται με απαξιωτικούς για το πρόσωπό του χαρακτηρισμούς.
γ) Το άρθρο 8 παρ. 2 του Ν. 3090/2002, κατά το οποίο η μετάδοση από την τηλεόραση των προσώπων που οδηγούνται ενώπιον των δικαστικών ή εισαγγελικών ή αστυνομικών και λοιπών αρχών απαγορεύεται.
δ) Το άρθρο 2 στοιχ. β του Ν. 2472/1997, κατά το οποίο ειδικά για σχετικά με ποινικές διώξεις ή καταδίκες, δύναται να επιτραπεί η δημοσιοποίηση μόνον από την εισαγγελική αρχή για τα αδικήματα που αναφέρονται στο άρθρο 3, παρ. 2, εδαφ. β αυτού του νόμου, με διάταξη του αρμοδίου εισαγγελέα ενώ η δημοσιοποίηση αυτή αποσκοπεί στην προστασία του κοινωνικού συνόλου, των ανηλίκων, των ευάλωτων ή ανίσχυρων πληθυσμιακών ομάδων και προς ευχερέστερη πραγμάτωση της αξίωση της πολιτείας για τον κολασμό των παρανόμων αδικημάτων.
ε) Το άρθρο 4 παρ. 2 του Ν. 2863/2000, κατά το οποίο το ΕΣΡ στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του μπορεί να απευθύνει σε κάθε δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα ή αρχή υποδείξεις.
στ) Το υπ' αριθ. πρωτ 157/10.01.2013 έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών, Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων.
ΑΔΑ: ΒΕΙ7ΙΜΕ-ΝΨ4
Αιτιολογικό
Στοιχείο της προσωπικότητας του ανθρώπου που προστατεύεται από την ως άνω διάταξη του Συντάγματος είναι και η εικόνα αυτού.
Η έκταση αυτής της προστασίας καθορίζεται κυρίως από τον ίδιο τον φορέα του δικαιώματος στον οποίο επαφίεται η περιχάραξη της κοινωνικής του παρουσίας.
Η εξουσία αυτοπροσδιορισμού, δηλαδή της ελεύθερης επιλογής κάθε ατόμου του βαθμού αποκάλυψης στους τρίτους πτυχών της προσωπικότητάς του και της έκθεσής του στη δημοσιότητα, υπόκειται σε περιορισμούς. Πρόσωπα που ασκούν δημόσιο λειτούργημα ή συμμετέχουν στην πολιτική ζωή ή ανήκουν στην απόλυτη ή σχετική επικαιρότητα οφείλουν να ανέχονται επεμβάσεις στην προσωπικότητα τους οι οποίες συνδέονται με τον τρόπο ζωής που επέλεξαν.
Η προβολή της εικόνας προσώπου ευρισκομένου σε κατάσταση κοινωνικής εξαθλίωσης ή ενδείας συγχωρείται μόνον κατόπιν σιωπηρής ή ρητής συναινέσεώς του. Εξάλλου η προβολή της εικόνας προσώπου που οδηγείται ενώπιον των δικαστικών ή εισαγγελικών ή αστυνομικών και λοιπών αρχών συνιστά ποινικώς κολάσιμη πράξη και δεν συγχωρείται η προβολή της δια της τηλεοράσεως παρά μόνο κατόπιν ρητής ή σιωπηράς συναινέσεώς του.
Παρά ταύτα, παρατηρείται προβολή εικόνος προσώπων α)ευρισκομένων σε κατάσταση κοινωνικής εξαθλίωσης ή ενδείας άνευ ρητής ή σιωπηράς συναινέσεως αυτών, και β) προσώπων οδηγουμένων ενώπιον των δικαστικών ή εισαγγελικών ή αστυνομικών και λοιπών αρχών άνευ ρητής ή σιωπηράς συναινέσεώς αυτών.
Για τους λόγους αυτούς
το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης
Υποδεικνύει προς όλους τους τηλεοπτικούς και σταθμούς της χώρας όπως:
Μη προβάλουν την εικόνα
α) προσώπων ευρισκομένων σε κατάσταση κοινωνικής εξαθλίωσης ή ενδείας άνευ ρητής ή σιωπηράς συναινέσεώς αυτών, και
β) προσώπων οδηγουμένων ενώπιον των δικαστικών ή εισαγγελικών ή αστυνομικών και λοιπών αρχών άνευ ρητής ή σιωπηράς συναινέσεώς αυτών.
Ο Πρόεδρος του ΕΣΡ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου