Του Ηλία Γ. Μπέλλου
Αξίζει
να διαβάσετε το άρθρο της Βάνας Χαραλαμπίδου από το περιοδικό
"Παράλλαξη" της Θεσσαλονίκης για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της πόλης με το
Βόρειο Αιγαίο.
Και με μια απορία: με εξαίρεση το Δήμαρχο Λήμνου που φωνάζει και δίνει τον αγώνα του οι υπόλοιποι τοπικοί άρχοντες σιωπούν... Από Δήμαρχους μέχρι Περιφερειάρχη και Αντιπεριφερειάρχες του Βορείου Αιγαίου.
της Βάνας Χαραλαμπίδου / περιοδικό Παράλλαξη
Πέρσι ήταν οι Σποράδες, φέτος έφτασε η ώρα του Βορείου Αιγαίου. Το τελευταίο πλοίο που έπιανε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης έδεσε κάβους. Με ξαφνική απόφαση η Ναυτιλιακή Εταιρία Λέσβου αποφάσισε να δέσει το ΘΕΟΦΙΛΟΣ, «λόγω μη έγκαιρης ολοκλήρωσης των εργασιών ετήσιας επιθεώρησης του πλοίου Ε/Γ-Ο/Γ ΘΕΟΦΙΛΟΣ» μέχρι τις 29 Ιουνίου. Το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας είναι πια και τυπικά νεκρό από επιβατικής άποψης για μια βδομάδα και ίδωμεν για τη συνέχεια. Κανένα ελληνικο νησί δεν συνδέεται επισήμως με τη Θεσσαλονίκη για τις επόμενες μέρες.
Πρόπερσι με αισθήματα πικρίας και βαθιάς απογοήτευσης δέχτηκαν στις Σποράδες την είδηση της ματαίωσης του θαλάσσιου πολυδιαφημισμένου, πολυαναμενόμενου και επιδοτούμενου παρακαλώ δρομολογίου Θεσσαλονίκη – Σκόπελος – Σκιάθος και τούμπαλιν, που αναμενόταν να δώσει μια ανάσα στον βαριά πληττόμενο τουρισμό των πανέμορφων νησιών και μια διέξοδο στους αποκλεισμένους από τη νησιωτική χώρα βορειοελλαδίτες. Και μη φανταστεί κανείς πως θα δρομολογούσαν κανένα υπερσύγχρονο ταχύπλοο. Ένα σαραντάχρονο τουλάχιστον αργοκίνητο σαπιοκάραβο της ΝΕΛ θα έβαζαν -, το ίδιο που πέρσι πήρε φωτιά εν πλω προς τη Θεσσαλονίκη-, με δύο ή τρία δρομολόγια την εβδομάδα, σε πολύωρο ταξίδι, αφού με την χαμηλή ταχύτητα εξασφαλίζεται οικονομία στα καύσιμα. Τα ΜΜΕ έσπευσαν να αναμεταδώσουν την είδηση με ενθουσιασμό – από το ολότελα καλή κι η Παναγιώταινα – μέχρι που έσκασε το δυσάρεστο νέο της ματαίωσης. Όσοι πιστοί εγκαταλείψτε την ιδέα της απευθείας πρόσβασης στις Σποράδες και καταφύγετε στην πολλαπλώς προβληματική «εθνική οδό», καταβάλλοντας περισσότερα από είκοσι ευρώ σε διόδια και πανάκριβη τιμή για τη βενζίνη συν δύο έως τρεις ώρες οδήγηση για να φθάσετε στο Βόλο και να χρησιμοποιήσετε τις συνεπέστατες θαλάσσιες συγκοινωνίες της Μαγνησίας και να φτάσετε μετά από επτά ή οκτώ ώρες συνολικά στον προορισμό σας, περίπου όσο θα χρειαζόσασταν για να φθάσετε στη Νέα Υόρκη.
Αποκλεισμένη η Βόρεια Ελλάδα για μια ακόμη χρονιά, την πολλοστή, γι αυτόν τον αποκλεισμό δεν ευθύνεται η οικονομική κρίση, είναι παλιά και θλιβερή ιστορία. Αποκλεισμένη κι η Σαλονίκη, το «δεύτερο λιμάνι» της χώρας, άγονη γραμμή απ’ όπου δεν φεύγει κανένα πλοίο για πουθενά, με ένα προαιώνιο και επικίνδυνο σιδηροδρομικό δίκτυο, εξ ου και κανένας επενδυτής δεν ενδιαφέρεται να αγοράσει τον ΟΣΕ, χωρίς καν προαστιακό, χωρίς θαλάσσια συγκοινωνία για τα κοντινά έστω τουριστικά θέρετρα, όπως αυτά που απολάμβαναν οι παλαιότεροι τη δεκαετία του 50 και 60, χωρίς έστω ένα δελφίνι για τα κοντινά νησιά, με καταργημένα και τα βραχύβιας θητείας υδροπλάνα – τα μάζεψε και έφυγε ο επενδυτής αφού καταταλαιπωρήθηκε επί χρόνια από την ανελέητη γραφειοκρατία και άλλους δυναμικούς υπονομευτές κάθε προσπάθειας.
Ήθελα να ‘ξερα δεν ντρέπεται κανείς, μα κανείς από τους «άρχοντες» της πόλης, δεν υπάρχει ούτε ένας από τους μεγαλόσχημους Θεσσαλονικάρχες, τους κατά καιρούς βορειοελλαδιτές υπουργούς και τοπικούς βουλευτές, τους δημάρχους, τους νομάρχες, τους περιφερειάρχες, τους προέδρους επιμελητηρίων, οργανισμών, φορέων, από αυτούς που με πρώτη ευκαιρία εκστομίζουν τις πιο ηλίθιες μεγαλοστομίες, που να πάρει την υπόθεση προσωπικά και να μην επιτρέψει να διαιωνίζεται αυτό το αίσχος; Είναι δυνατόν να είναι όλοι τόσο άχρηστοι, τόσο ανίκανοι, τόσο αδιάφοροι, τόσο γελοίοι; Κι εμείς να συνεχίζουμε να τους ψηφίζουμε, να τους εκλέγουμε, να τους αναδεικνύουμε σε υπεύθυνες θέσεις, να βασίζουμε πάνω τους τις ελπίδες μας, να πληρώνουμε φόρους και τέλη για να μας εξασφαλίζουν στοιχειώδεις παροχές, και νέους φόρους και νέα αυξημένα τέλη, να αγανακτούμε και να μη μιλάμε;
Και μέσα σ’ όλα διαβάζουμε για το νέο τοπόσημο που θέλει να χτίσει λέει ο δήμος μέσα στη θάλασσα για να αποκατασταθεί η σχέση της πόλης με το υγρό στοιχείο! Όλα τα είχε η Μαριωρή ο φερετζές της έλειπε! Αν δεν υπάρξουν τακτικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, δελφίνια, θαλάσσια ταξί, υδροπλάνα, ζωντάνια και κίνηση στο Θερμαϊκό αυτή η σχέση δεν θα αποκατασταθεί ποτέ!
πηγή
Η ΝΕΛ ΠΟΥΛΑΕΙ ΤΗΝ ''ΑΓΟΝΗ ΓΡΑΜΜΗ''.ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ
ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Και με μια απορία: με εξαίρεση το Δήμαρχο Λήμνου που φωνάζει και δίνει τον αγώνα του οι υπόλοιποι τοπικοί άρχοντες σιωπούν... Από Δήμαρχους μέχρι Περιφερειάρχη και Αντιπεριφερειάρχες του Βορείου Αιγαίου.
της Βάνας Χαραλαμπίδου / περιοδικό Παράλλαξη
Πέρσι ήταν οι Σποράδες, φέτος έφτασε η ώρα του Βορείου Αιγαίου. Το τελευταίο πλοίο που έπιανε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης έδεσε κάβους. Με ξαφνική απόφαση η Ναυτιλιακή Εταιρία Λέσβου αποφάσισε να δέσει το ΘΕΟΦΙΛΟΣ, «λόγω μη έγκαιρης ολοκλήρωσης των εργασιών ετήσιας επιθεώρησης του πλοίου Ε/Γ-Ο/Γ ΘΕΟΦΙΛΟΣ» μέχρι τις 29 Ιουνίου. Το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας είναι πια και τυπικά νεκρό από επιβατικής άποψης για μια βδομάδα και ίδωμεν για τη συνέχεια. Κανένα ελληνικο νησί δεν συνδέεται επισήμως με τη Θεσσαλονίκη για τις επόμενες μέρες.
Πρόπερσι με αισθήματα πικρίας και βαθιάς απογοήτευσης δέχτηκαν στις Σποράδες την είδηση της ματαίωσης του θαλάσσιου πολυδιαφημισμένου, πολυαναμενόμενου και επιδοτούμενου παρακαλώ δρομολογίου Θεσσαλονίκη – Σκόπελος – Σκιάθος και τούμπαλιν, που αναμενόταν να δώσει μια ανάσα στον βαριά πληττόμενο τουρισμό των πανέμορφων νησιών και μια διέξοδο στους αποκλεισμένους από τη νησιωτική χώρα βορειοελλαδίτες. Και μη φανταστεί κανείς πως θα δρομολογούσαν κανένα υπερσύγχρονο ταχύπλοο. Ένα σαραντάχρονο τουλάχιστον αργοκίνητο σαπιοκάραβο της ΝΕΛ θα έβαζαν -, το ίδιο που πέρσι πήρε φωτιά εν πλω προς τη Θεσσαλονίκη-, με δύο ή τρία δρομολόγια την εβδομάδα, σε πολύωρο ταξίδι, αφού με την χαμηλή ταχύτητα εξασφαλίζεται οικονομία στα καύσιμα. Τα ΜΜΕ έσπευσαν να αναμεταδώσουν την είδηση με ενθουσιασμό – από το ολότελα καλή κι η Παναγιώταινα – μέχρι που έσκασε το δυσάρεστο νέο της ματαίωσης. Όσοι πιστοί εγκαταλείψτε την ιδέα της απευθείας πρόσβασης στις Σποράδες και καταφύγετε στην πολλαπλώς προβληματική «εθνική οδό», καταβάλλοντας περισσότερα από είκοσι ευρώ σε διόδια και πανάκριβη τιμή για τη βενζίνη συν δύο έως τρεις ώρες οδήγηση για να φθάσετε στο Βόλο και να χρησιμοποιήσετε τις συνεπέστατες θαλάσσιες συγκοινωνίες της Μαγνησίας και να φτάσετε μετά από επτά ή οκτώ ώρες συνολικά στον προορισμό σας, περίπου όσο θα χρειαζόσασταν για να φθάσετε στη Νέα Υόρκη.
Αποκλεισμένη η Βόρεια Ελλάδα για μια ακόμη χρονιά, την πολλοστή, γι αυτόν τον αποκλεισμό δεν ευθύνεται η οικονομική κρίση, είναι παλιά και θλιβερή ιστορία. Αποκλεισμένη κι η Σαλονίκη, το «δεύτερο λιμάνι» της χώρας, άγονη γραμμή απ’ όπου δεν φεύγει κανένα πλοίο για πουθενά, με ένα προαιώνιο και επικίνδυνο σιδηροδρομικό δίκτυο, εξ ου και κανένας επενδυτής δεν ενδιαφέρεται να αγοράσει τον ΟΣΕ, χωρίς καν προαστιακό, χωρίς θαλάσσια συγκοινωνία για τα κοντινά έστω τουριστικά θέρετρα, όπως αυτά που απολάμβαναν οι παλαιότεροι τη δεκαετία του 50 και 60, χωρίς έστω ένα δελφίνι για τα κοντινά νησιά, με καταργημένα και τα βραχύβιας θητείας υδροπλάνα – τα μάζεψε και έφυγε ο επενδυτής αφού καταταλαιπωρήθηκε επί χρόνια από την ανελέητη γραφειοκρατία και άλλους δυναμικούς υπονομευτές κάθε προσπάθειας.
Ήθελα να ‘ξερα δεν ντρέπεται κανείς, μα κανείς από τους «άρχοντες» της πόλης, δεν υπάρχει ούτε ένας από τους μεγαλόσχημους Θεσσαλονικάρχες, τους κατά καιρούς βορειοελλαδιτές υπουργούς και τοπικούς βουλευτές, τους δημάρχους, τους νομάρχες, τους περιφερειάρχες, τους προέδρους επιμελητηρίων, οργανισμών, φορέων, από αυτούς που με πρώτη ευκαιρία εκστομίζουν τις πιο ηλίθιες μεγαλοστομίες, που να πάρει την υπόθεση προσωπικά και να μην επιτρέψει να διαιωνίζεται αυτό το αίσχος; Είναι δυνατόν να είναι όλοι τόσο άχρηστοι, τόσο ανίκανοι, τόσο αδιάφοροι, τόσο γελοίοι; Κι εμείς να συνεχίζουμε να τους ψηφίζουμε, να τους εκλέγουμε, να τους αναδεικνύουμε σε υπεύθυνες θέσεις, να βασίζουμε πάνω τους τις ελπίδες μας, να πληρώνουμε φόρους και τέλη για να μας εξασφαλίζουν στοιχειώδεις παροχές, και νέους φόρους και νέα αυξημένα τέλη, να αγανακτούμε και να μη μιλάμε;
Και μέσα σ’ όλα διαβάζουμε για το νέο τοπόσημο που θέλει να χτίσει λέει ο δήμος μέσα στη θάλασσα για να αποκατασταθεί η σχέση της πόλης με το υγρό στοιχείο! Όλα τα είχε η Μαριωρή ο φερετζές της έλειπε! Αν δεν υπάρξουν τακτικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, δελφίνια, θαλάσσια ταξί, υδροπλάνα, ζωντάνια και κίνηση στο Θερμαϊκό αυτή η σχέση δεν θα αποκατασταθεί ποτέ!
πηγή
Η ΝΕΛ ΠΟΥΛΑΕΙ ΤΗΝ ''ΑΓΟΝΗ ΓΡΑΜΜΗ''.ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ
ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
«Σωσίβιο» στην ΝΕΛ, αλλά με αντάλλαγμα, φαίνεται να ρίχνει η ΑΝΕΚ που, σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές της Ακτής Βασιλειάδη, αναλαμβάνει από την μυτιληνιώτικη ακτοπλοϊκή, κατόπιν μεταξύ τους συμφωνίας, την γραμμή Θεσσαλονίκη-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Βαθύ και ανέβασμα Καβάλα. Δρομολογεί για το σκοπό αυτό το, ναυπήγησης του 1975, Ιεράπετρα το οποίο όμως δεν θα είναι σε θέση να πραγματοποιήσει τους πλόες πριν την επόμενη εβδομάδα αφού προέρχεται από το Πέραμα.
Δίνεται έτσι, τουλάχιστον για την ώρα λύση, στο πρόβλημα χιλιάδων κατοίκων, επισκεπτών και επαγγελματιών των νησιών του βορειοανατολικού Αιγαίου 650 εκ των οποίων είδαν το τριήμερο το δρομολόγιο τους να ακυρώνεται μετά την απόφαση της ΝΕΛ να αποσύρει το πλοίο European Express, χωρίς να το αντικαταστήσει με το Θεόφιλος λόγω μη έγκαιρης ολοκλήρωσης των εργασιών ετήσιας επιθεώρησής του. Και άλλοι 650 υπολογίζεται ότι είναι εκείνοι που δεν θα εξυπηρετηθούν μέχρι να αρχίσει να πιάνει λιμάνια το Ιεράπετρα αναφερουν αρμόδιοι παράγοντες της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
Κύκλοι της αγοράς συνδέουν όμως τα προβλήματα αυτά του Θεόφιλος όπως και άλλα παρόμοια στο πρόσφατο παρελθόν και με τα ζητήματα ρευστότητας της εταιρείας. Η NEΛ ως γνωστών αιτήθηκε την έγκριση σχεδίου εξυγίανσης και συμφωνίας με μέρος των πιστωτών της που όμως απορρίφθηκε προ εβδομάδος και τώρα προσφεύγει στο εφετείο.
Τα εν λόγο δρομολόγια στα οποία μπαίνει κατόπιν της σχετικής συμφωνίας των δυο ακτοπλοϊκών (που κοινοποίησαν στο υπουργείο γνωστοποιώντας έτσι ότι δικαιούχος των αποζημιώσεων για το δρομολόγιο είναι πλέον η ΑΝΕΚ) αποτελούν δρομολόγια γραμμών δημόσιας υπηρεσίας. Δηλαδή άγονες γραμμές και επιδοτούμενες. «Αποτελούν συμβάσεις φιλέτα αφού είναι παλαιού τύπου και ως εκ τούτου μακροχρόνιες εν αντίθεση με τις καινούργιες που ανανεώνονται συνέχεια», αναφέρουν στο Capital.gr παράγοντες της Ακτής Μιαούλη.
Σημειολογικά η εξέλιξη έχει και πρόσθετη βαρύτητα αφού το «σωσίβιο» πετά η ΑΝΕΚ και όχι η Minoan. Και αυτό διότι ο βασικός μέτοχος της ΑΝΕΚ είναι και βασικός μέτοχος της Hellenic Seaways και βρίσκεται σε αντιπαράθεση με τον όμιλο Grimaldi που είναι και αυτός με τη σειρά του βασικός μέτοχος της Minoan και της Hellenic Seaways με αντικείμενο την διαχείριση και τον έλεγχο της Hellenic Seaways που ελέγχουν από κοινού.
Όμως η αγορά θεωρούσε ότι η ΝΕΛ ήταν «κοντύτερα» στην Minoan αφού προ μηνών σύναψε εμπορική συμφωνία για να λειτουργεί με το εμπορικό της δίκτυο ως πράκτοράς της στην Αδριατική. Και τώρα το γεγονός ότι είναι η ΑΝΕΚ που πήρε το δρομολόγιο βάζει σε σκέψεις όσους πίστευαν ότι μπορεί ο Grimaldi να διεκδικούσε μεγαλύτερα μερίδια στο Αιγαίο.
Πηγή:www.capital.gr
Του Ηλία Γ. Μπέλλου
«Σωσίβιο» στην ΝΕΛ, αλλά με αντάλλαγμα, φαίνεται να ρίχνει η ΑΝΕΚ που, σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές της Ακτής Βασιλειάδη, αναλαμβάνει από την μυτιληνιώτικη ακτοπλοϊκή, κατόπιν μεταξύ τους συμφωνίας, την γραμμή Θεσσαλονίκη-Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Βαθύ και ανέβασμα Καβάλα. Δρομολογεί για το σκοπό αυτό το, ναυπήγησης του 1975, Ιεράπετρα το οποίο όμως δεν θα είναι σε θέση να πραγματοποιήσει τους πλόες πριν την επόμενη εβδομάδα αφού προέρχεται από το Πέραμα.
Δίνεται έτσι, τουλάχιστον για την ώρα λύση, στο πρόβλημα χιλιάδων κατοίκων, επισκεπτών και επαγγελματιών των νησιών του βορειοανατολικού Αιγαίου 650 εκ των οποίων είδαν το τριήμερο το δρομολόγιο τους να ακυρώνεται μετά την απόφαση της ΝΕΛ να αποσύρει το πλοίο European Express, χωρίς να το αντικαταστήσει με το Θεόφιλος λόγω μη έγκαιρης ολοκλήρωσης των εργασιών ετήσιας επιθεώρησής του. Και άλλοι 650 υπολογίζεται ότι είναι εκείνοι που δεν θα εξυπηρετηθούν μέχρι να αρχίσει να πιάνει λιμάνια το Ιεράπετρα αναφερουν αρμόδιοι παράγοντες της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.
Κύκλοι της αγοράς συνδέουν όμως τα προβλήματα αυτά του Θεόφιλος όπως και άλλα παρόμοια στο πρόσφατο παρελθόν και με τα ζητήματα ρευστότητας της εταιρείας. Η NEΛ ως γνωστών αιτήθηκε την έγκριση σχεδίου εξυγίανσης και συμφωνίας με μέρος των πιστωτών της που όμως απορρίφθηκε προ εβδομάδος και τώρα προσφεύγει στο εφετείο.
Τα εν λόγο δρομολόγια στα οποία μπαίνει κατόπιν της σχετικής συμφωνίας των δυο ακτοπλοϊκών (που κοινοποίησαν στο υπουργείο γνωστοποιώντας έτσι ότι δικαιούχος των αποζημιώσεων για το δρομολόγιο είναι πλέον η ΑΝΕΚ) αποτελούν δρομολόγια γραμμών δημόσιας υπηρεσίας. Δηλαδή άγονες γραμμές και επιδοτούμενες. «Αποτελούν συμβάσεις φιλέτα αφού είναι παλαιού τύπου και ως εκ τούτου μακροχρόνιες εν αντίθεση με τις καινούργιες που ανανεώνονται συνέχεια», αναφέρουν στο Capital.gr παράγοντες της Ακτής Μιαούλη.
Σημειολογικά η εξέλιξη έχει και πρόσθετη βαρύτητα αφού το «σωσίβιο» πετά η ΑΝΕΚ και όχι η Minoan. Και αυτό διότι ο βασικός μέτοχος της ΑΝΕΚ είναι και βασικός μέτοχος της Hellenic Seaways και βρίσκεται σε αντιπαράθεση με τον όμιλο Grimaldi που είναι και αυτός με τη σειρά του βασικός μέτοχος της Minoan και της Hellenic Seaways με αντικείμενο την διαχείριση και τον έλεγχο της Hellenic Seaways που ελέγχουν από κοινού.
Όμως η αγορά θεωρούσε ότι η ΝΕΛ ήταν «κοντύτερα» στην Minoan αφού προ μηνών σύναψε εμπορική συμφωνία για να λειτουργεί με το εμπορικό της δίκτυο ως πράκτοράς της στην Αδριατική. Και τώρα το γεγονός ότι είναι η ΑΝΕΚ που πήρε το δρομολόγιο βάζει σε σκέψεις όσους πίστευαν ότι μπορεί ο Grimaldi να διεκδικούσε μεγαλύτερα μερίδια στο Αιγαίο.
Πηγή:www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου