Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2013

Τι ετοιμάζει το υπουργείο Μεταφορών για τα 2,5 εκατ. οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.


Την υποχρέωση των δημόσιων και ιδιωτικών ΚΤΕΟ όλης της χώρας μέσα σε ένα εξάμηνο να διαπιστευτούν σύμφωνα με το πρότυπο ΕΛΟΤ ΕΝ ISO/IEC 17020 προβλέπει σχετική διάταξη που περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου για τη φορολογία της ακίνητης περιουσίας.


Με τον τρόπο αυτόν το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων επιχειρεί να βάλει τέλος στην άνιση μεταχείριση των δημόσιων και ιδιωτικών ΚΤΕΟ που δημιούργησε σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία τους την τελευταία 10ετία, προκαλώντας μάλιστα και έντονη διαμάχη μεταξύ των δύο φορέων.

Οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών ΚΤΕΟ πολλές φορές έχουν κατηγορήσει το δημόσιο για διακριτική, σε βάρος τους, μεταχείριση. Τα ΙΚΤΕΟ που λειτουργούν στη χώρα την τελευταία 10ετία είναι υποχρεωμένα να έχουν τη σχετική διαπίστευση, ενώ αντίθετα το δημόσιο φρόντιζε με συνεχείς παρατάσεις να εξαιρεί τα ΚΤΕΟ ιδιοκτησίας του από την υποχρέωση αυτή.

Πλέον η ανισότητα αυτή αίρεται και μετά την παρέλευση έξι μηνών από την ψήφιση του νόμου όλα τα ΚΤΕΟ στην Ελλάδα, για να μπορούν να διενεργούν τεχνικούς ελέγχους σε οχήματα, θα πρέπει να διαθέτουν τη σχετική διαπίστευση. Σε διαφορετική περίπτωση η άδεια λειτουργία τους παύει να ισχύει αυτοδίκαια.

Σύμφωνα με το υπουργείο, η αντικατάσταση του πρότυπου ποιότητας ISO 9001, με το οποίο τα ΚΤΕΟ έπρεπε ως τώρα να είναι πιστοποιημένα, με το πρότυπο ΕΛΟΤ EN ISO/IEC 17020 γίνεται καθώς κρίθηκε ότι το πρότυπο που υιοθετείται υπερτερεί αφού θέτει απαιτήσεις για την τεχνική επάρκεια των φορέων ελέγχου, ενώ είναι και κατά πολύ αυστηρότερο σε ό,τι αφορά θέματα που σχετίζονται με την πείρα και την τεχνική επάρκεια του προσωπικού που διενεργεί τους ελέγχους.

Να σημειωθεί ότι τη διαπίστευση με το πρότυπο ISO/IEC 17020 εφαρμόζουν τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων πολλών χωρών της Ε.Ε., όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Σουηδία, η Ισπανία, η Ιρλανδία, η Πορτογαλία, η Λιθουανία, η Λετονία κ.ά. Η τάση δε αυτή επεκτείνεται και σε άλλες χώρες που παραδοσιακά χρησιμοποιούσαν άλλους τρόπους ελέγχου της λειτουργίας των κέντρων τεχνικού ελέγχου.

2,5 εκατομμύρια οχήματα δεν έχουν περάσει τεχνικό έλεγχο

Το ζητούμενο βεβαίως τώρα είναι πώς θα πειστούν οι ιδιοκτήτες των περίπου 2,5 εκατομμυρίων οχημάτων που διαφεύγουν το έλεγχο να περάσουν το οχήματά τους από ΚΤΕΟ.

Τα χαμένα έσοδα για το δημόσιο από την αποφυγή των ελέγχων υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τα 300 εκατομμύρια ετησίως, ενώ σοβαρά είναι και τα προβλήματα σε επίπεδο ασφάλειας αφού στους δρόμους κινούνται εκατομμύρια οχήματα που δεν έχουν υποβληθεί σε έλεγχο.

Ο τεχνικός έλεγχος οχημάτων αλλά και η ασφάλισή τους ήταν από τις πρώτες δαπάνες που άρχισαν να κόβουν πολλοί ιδιοκτήτες την εποχή της κρίσης επικαλούμενοι οικονομικούς λόγους. Την ίδια ώρα η Πολιτεία δεν έχει καταφέρει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα οριστικά, παρά τις προσπάθειες που καταβάλλονται κατά καιρούς και αφορούν κυρίως την επιβολή προστίμων.

*με πληροφορίες από euro2day


πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου