Τα παραμύθια της αγοράς
Γράφει ο Μανώλης Γιαλούρης
Πολλές φορές έχω έρθει στο δίλημμα, να μην αγοράσω ξένα προϊόντα αλλά
μόνο ελληνικά, μόνο και μόνο για να στηρίξω κι εγώ την εγχώρια
παραγωγή.
Έτσι ώστε να βοηθήσω με όποιες δυνάμεις έχω στην ανάπτυξη του Ελληνικού ΑΕΠ.
Εκεί επάνω γεννάται η απορία, γιατί οι ελληνικές παραγωγικές μονάδες
δεν ρίχνουν τις τιμές τους σε ανάλογα επίπεδα
ώστε ο πολίτης – πελάτης
να μπορεί να αντεπεξέλθει οικονομικά; Μην βιαστείτε να απαντήσετε ότι
δήθεν οι τιμές είναι χαμηλές… θα σας διαψεύσουν τα γεγονότα. Κάντε μια
βόλτα στην αγορά και θα το καταλάβετε, σε ένα super market ας πούμε, θα
δείτε τα ελληνικά προϊόντα να διατηρούν τις
τιμές τους ή άντε να έχουν κάνει μια μείωση της τάξης του 1-5 λεπτών,
τίποτα δηλαδή σε σχέση με την εσωτερική υποτίμηση των αμοιβών των
εργαζομένων.
Τίθεται το ερώτημα λοιπόν, γιατί συμβαίνει αυτό; μήπως οι ελληνικές
επιχειρήσεις προσπαθούν να κρατηθούν κι αυτές με λάθος συνταγή;
Μήπως ο Έλληνας επιχειρηματίας δεν ενδιαφέρεται να επιβιώσει αύριο ή τέλος πάντων μήπως η αγορά έχει αυτοκτονικές τάσεις;
Κατά την γνώμη μου τίποτα δεν συμβαίνει από όλα αυτά, εκτός λίγων,
ευτυχώς, εξαιρέσεων, οι υπόλοιποι αδυνατούν να κατεβάσουν τις τιμές
λόγω, τι άλλο, των φόρων. Δηλαδή, η συνταγή του Υπουργείου Οικονομικών
σπρώχνει την αγορά για αυτοκαταστροφή, ο στόχος προφανείς, επιβίωσει
λίγων πολυεθνικών και μέχρι εκεί.
Θα μου πείτε υπάρχει λύση απέναντι σε μία ανάλγητη κυβέρνηση που
νομίζει ότι διαθέτει την καλύτερη συνταγή και όλες οι άλλες απλά δεν
είναι πατριωτικές, (πόσο ευτέλισαν αυτή την λέξη “πατριωτικές”), υπάρχει
(λύση).
Συνένωσει δυνάμεων, μια παλιά δοκιμασμένη συνταγή σε όλο τον κόσμο και μάλιστα απόλυτα επιτυχημένη.
Ενώστε δυνάμεις σε διάφορους κλάδους, όχι άτυπα, αλλά θεσμοθετημένα,
δώστε στις πολυεθνικές να καταλάβουν ότι δεν είναι ποδοσφαιρικός αγώνας
χωρίς αντίπαλο, αλλά δύσκολος και πολύ επώδυνος γι αυτούς.
Η Συνένωση δυνάμεων θα αποφέρει καλλίτερες τιμές στις πρώτες ύλες
περισσότερη και ποιοτικότερη παραγωγή και κυρίως εντός ανταγωνιστικού
περιβάλλοντος.
Το άλλο θέμα που θα πρέπει να διορθώσουν, αυτό που λείπει από την
ελληνική επιχειρηματικότητα είναι η στρατηγική, στρατηγική που θα
επέλθει αναγκαστικά μετά από τις συνενώσεις, λόγω και του όγκου που θα
αποκτήσει μια επιχείρηση, έτσι ώστε να μπορέσουν να χτυπήσουν και
μεσομακροπρόθεσμα τις διάφορες πολυεθνικές που έρχονται στην Ελλάδα.
Έτσι θα μπορέσει η αγορά της χώρας να ανήκει κατά μεγάλο ποσοστό εκεί που πρέπει στην Ελληνική Παραγωγική δύναμη.
Μην το δείτε αρνητικά με την ελληνική επιχειρηματική νοοτροπία του
τύπου ποιος θα κάνει κουμάντου και τα τι αύτα, πέρασαν ανεπιστρεπτί οι
εποχές που μπορούσες να επιβιώσεις μόνο σου, χρειαζόμαστε πλέον
συμμάχους.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου