Αρώματα και γεύσεις Κρητικών προϊόντων
'πλημμύρισαν' στις εκδηλώσεις της Περιφέρειας Κρήτης σε Ουκρανία και
Ρωσία αντίστοιχα, για την προώθηση των Κρητικών προϊόντων, της Κρητικής
διατροφής αλλά και του τουρισμού.
Τα στελέχη της Περιφέρειας Κρήτης παρουσίασαν το Brand name «ΚΡΗΤΗ» και
τα ποιοτικά πιστοποιημένα προϊόντα μας ενώ σεφ από το νησί μαγείρεψαν
και δίδαξαν παραδοσιακές γεύσεις με βάση το ελαιόλαδο όπως απάκι με
πετιμέζι, γαρίδες σαγανάκι, κρητικά χειροποίητα μακαρόνια (σκιουφιχτά),
μοσχάρι φιλέτο με κρούστα αρωματικών της Κρήτης, κρητική σαλάτα με
σταμναγκάθι και 'παπούλες, ντακάκι με ντομάτα & μυζήθρα,
μυζηθροπιτάκια με μέλι και ρακή. Μάλιστα στο μαγείρεμα των παραδοσιακών
φαγητών της Κρήτης, ήταν τόσο μεγάλος ο ενθουσιασμός των καλεσμένων που
συμμετείχαν στην όλη διαδικασία... φορώντας ποδιές που είχαν σήμα το
brand name «ΚΡΗΤΗ».Τα παραδοσιακά εδέσματα έγιναν ανάρπαστα και προκάλεσαν το μεγάλο ενδιαφέρον των επιχειρηματιών των δύο χωρών, των μέσων ενημέρωσης αλλά και των τουριστικών φορέων.
Μάλιστα λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντος στην εκδήλωση στο Κίεβο, ο Περιφερειάρχης Κιέβου, πρότεινε την διοργάνωση έκθεσης Κρητικών προϊόντων που θα πραγματοποιηθεί το Μάιο στο Κίεβο.
Η αποστολή της Περιφέρειας Κρήτης με επικεφαλής την αντπεριφερειάρχη Κρήτης Θεανώ Βρέντζου έτυχε θερμής υποδοχής τόσο στο Κίεβο όσο και στην Μόσχα στις 13 και 15 Μαρτίου στο πλαίσιο διοργάνωσης του «4th SYMPOSSIO 2013» όπου είχαν προσκληθεί δημοσιογράφοι ειδικευμένοι στην γαστρονομία που εκπροσωπούν μεγάλα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης, αλλά και επιχειρηματίες από αλυσίδες τροφίμων και συγκεκριμένα εισαγωγείς και αντιπρόσωποι λιανικής πώλησης.
Στο πλαίσιο της αποστολής ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης είχε δηλώσει ότι η «Η Κρήτη δείχνει για μια ακόμα φορά την εξωστρέφεια της, και με τον στρατηγικό της σχεδιασμό που προβλέπει την διασύνδεση του πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό μπορούμε να καταφέρουμε την αύξηση των εξαγωγών μας, την ενίσχυση του τουρισμού, που όλα αυτά συνθέτουν την ανάπτυξη της οικονομίας του νησιού μας»
ΠΗΓΗ
Η εκδήλωση στο Κίεβο
Μεγάλη ανταπόκριση είχε το κάλεσμα της Περιφέρειας Κρήτης στο Κίεβο, όπου στην προωθητική εκδήλωση για τα Κρητικά προϊόντα και τον τουρισμό μας το παρόν έδωσε και ο Περιφερειάρχης Κιέβου Anatolii Prysiazhniuk.
«Η γνωριμία μας με την Κρήτη είναι βαθιά και αληθινή, και αυτό οφείλεται στον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη ο οποίος με τις ενέργειες του 'άνοιξε' την πόρτα για την εξαγωγή των ποιοτικών Κρητικών προϊόντων στην Ουκρανία ενώ καταγράφεται παράλληλα και ραγδαία ανάπτυξη του τουριστικού ρεύματος στο μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας την Κρήτη».
Ο Ουκρανός Περιφερειάρχης χαρακτήρισε μοναδική την διατροφική αξία της Κρητικής Κουζίνας, και πρότεινε την διοργάνωση έκθεσης Κρητικών αγροτικών-κτηνοτροφικών προϊόντων στο κτίριο της Περιφέρειας Κιέβου τον μήνα Μάιο σε ένα χώρο πάνω από 1000 τετραγωνικά μέτρα, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά όπως είπε. Απευθυνόμενος μάλιστα στην αντιπεριφερειάρχη Κρήτης Θεανώ Βρέντζου, ο Περιφερειάρχης Κιέβου είπε: «Όπως αυξάνεται το τουριστικό ρεύμα από την Ουκρανία στην Κρήτη, έτσι αυξάνεται και η παρουσία των Κρητικών προϊόντων στα ράφια των Ουκρανικών σούπερ μάρκετ. Μετά την υπογραφή του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας το 2012 με τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη, να ξέρετε ότι στα εμπορικά κέντρα και στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ τα Κρητικά προϊόντα με προθυμία αγοράζονται και καταναλώνονται από τους Ουκρανούς καταναλωτές» ανέφερε ο Περιφερειάρχης Κιέβου και κατέληξε: «Γνωρίζουμε για την ποιότητα του Κρητικού ελαιολάδου που αποτελεί την βάση της Κρητικής διατροφής, αλλά και των υπόλοιπων προϊόντων που παράγει η Κρήτη, πολλά από τα οποία γευτήκαμε σήμερα, μαγειρεμένα με παραδοσιακό τρόπο, από τον σέφ τον Πέτρο Λαμπρινίδη και τους συνεργάτες του».
Η αντιπεριφερειάρχης Κρήτης Θεανώ Βρέντζου επεσήμανε στο χαιρετισμό της την σημαντικότητα της ανάπτυξης των σχέσεων ανάμεσα στις Περιφέρειες του Κιέβου και της Κρήτης. «Η καρδιά της Κρήτης χτυπάει απόψε στο Κίεβο, και η πολιτική ηγεσία της Περιφέρειας, ο Περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης, κάνει πράξη το στρατηγικό σχεδιασμό που υλοποιείται για την ανάπτυξη και διασύνδεση του πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό, ενώ τα αποτελέσματα είναι κάτι παραπάνω από θετικά» τόνισε η κ. Βρέντζου και συνέχισε: «Ευχαριστούμε τους καταναλωτές στην Ουκρανία που αγοράζουν και γεύονται τα ποιοτικά μας πιστοποιημένα προϊόντα, ενώ παράλληλα προσκαλούμε τους Ουκρανούς πολίτες να συνεχίσουν να επιλέγουν για διακοπές την Ελλάδα και την Κρήτη γιατί πράγματι η φιλοξενία μας, και ο πολιτισμός μας είναι ίσως μοναδικά στον κόσμο».
Από την πλευρά του ο Έλληνας πρέσβης στην Ουκρανία Γιώργος Γεωργούντζος χαρακτήρισε σπουδαία την εκδήλωση της Περιφέρειας Κρήτης, «που ενισχύει τις σχέσεις μεταξύ Ελλάδα και Ουκρανίας, αλλά και των Περιφερειών Κρήτης και Κιέβου» και προσέθεσε: «Σήμερα δίνεται η ευκαιρία με την εκδήλωση αυτή να γνωρίσουν οι ειδικοί την Κρητική κουζίνα, την Κρητική διατροφή. Οι Ουκρανοί καταναλωτές αναζητούν και αγοράζουν ήδη τα ποιοτικά, πιστοποιημένα Κρητικά προϊόντα που βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ».
Ο επίτιμος πρόξενος της Ουκρανίας στην Κρήτη Γιάννης Λίτινας επεσήμανε ότι «το στοίχημα που έχουμε βάλει τα τελευταία χρόνια για τον τουρισμό και τη γαστρονομία νομίζω πως το έχουμε κερδίσει. Η πολιτική που ακολουθείται από την Περιφέρεια Κρήτης και τον Περιφερειάρχη Σταύρο Αρναουτάκη είναι αποτελεσματική και τα οφέλη φαίνονται για το νησί, τόσο σε επίπεδο τουρισμού όσο και σε επίπεδο εξαγωγών Κρητικών προϊόντων στην Ουκρανία των 45 εκ. καταναλωτών». Ο κ. Λίτινας χαρακτήρισε σπουδαίο το γεγονός της διοργάνωσης έκθεσης Κρητικών προϊόντων τον Μάιο στο Κίεβο «κάτι που θα προωθήσει ακόμα περισσότερο τις εξαγωγές της Κρήτης και τον τουρισμό της στην Ουκρανία. Η έκθεση αυτή είμαι σίγουρος ότι θα αποτελέσει 'σταθμό' συνεργασίας μεταξύ των δυο Περιφερειών».
Παρόν και στις δυο εκδηλώσεις σε Κίεβο και Μόσχα ήταν και ο τουριστικός επιχειρηματίας αντιπρόεδρος της ξενοδοχειακής αλυσίδας Aldemar Αλέξανδρος Αγγελόπουλος ο οποίος δήλωσε ότι «ευτυχώς τα τελευταία χρόνια ως Ελλάδα έχουμε ξεκινήσει και διασυνδέουμε τον πρωτογενή τομέα, με τον τουρισμό, και την γαστρονομία, κάτι που κάνει με επιτυχία η Περιφέρεια Κρήτης. Το νησί διαθέτει ένα γαστρονομικό πλούτο που λέγεται Κρητική Διατροφή, και αποτελεί ένα μοναδικό τουριστικό προορισμό. Οι Ουκρανοί αλλά και οι Ρώσοι έχουν αρχίσει να εκτιμούν δυναμικά το τουριστικό προϊόν της Κρήτης, όπως επίσης τα ποιοτικά προϊόντα που παράγει το νησί» τόνισε ο κ. Αγγελόπουλος και κατέληξε: «Πρέπει να αναγνωρίσουμε όλοι ότι η Περιφέρεια Κρήτης στους τομείς του τουρισμού, και της προώθησης των Κρητικών προϊόντων ακολουθεί μια ιδιαίτερα επιτυχημένη πολιτική, που αποδίδει καρπούς και αυτό αποδυκνύεται απο τα σχετικά στοιχεία που αναφέρονται στις αφίξεις τουριστών από Ρωσία και Ουκρανία, όπως επίσης από τις ολοένα αυξανόμενες εξαγωγές μας».
Η αντιπεριφερειάρχης Κρήτης στο πλαίσιο των επαφών της στο Κίεβο συναντήθηκε με την ομόλογο της αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Πολιτικής Τατιάνα Μπονταφέφσκαγια η οποία εκτίμησε ότι η εισαγωγή Κρητικών προϊόντων, αλλά και φυτικών καλλυντικών που έχουν συστατική βάση το ελαιόλαδο αναμένεται να γίνουν ανάρπαστα από τους συμπατριώτες της.
Η εκδήλωση στην Μόσχα
Ανάλογη επιτυχία είχε και η εκδήλωση στην Μόσχα στις 15 Μαρτίου όπου είχαν προσκληθεί τουριστικοί επιχειρηματίες, εισαγωγείς τροφίμων, δημοσιογράφοι από μεγάλα Ρωσικά μέσα ενημέρωσης, τα πρακτορεία 'Νοβόστι' και 'Ίντερφαξ', οι Έλληνες ανταποκριτές μέσων ενημέρωσης, καθώς επίσης και στελέχη της Ελληνικής Πρεσβείας στη Μόσχα με επικεφαλής τον Έλληνα Γενικό Πρόξενο Ιωάννη Πλώττα.
Στον χαιρετισμό του ο κ. Πλώττας αναφέρθηκε στο συνεχώς αυξανόμενο τουριστικό ρεύμα από την Ρωσία στη Ελλάδα καθώς όπως είπε «το 2012 εκδόθηκαν 581.980 βίζες αυξημένες κατά 28% σε σχέση με το 2011». Η Κρήτη –συνέχισε- σε επίπεδο Ελλάδας αποτελεί τον δεύτερο αγαπημένο προορισμό των Ρώσων τουριστών, και σε αυτό βοηθάει το γεγονός και των απευθείας πτήσεων για Ηράκλειο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η αντιπεριφερειάρχης Κρήτης Θεανώ Βρέντζου επισκέφθηκε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ τόσο στο Κίεβο όσο και στην Μόσχα όπου και είδε από κοντά την τοποθέτηση Κρητικών προϊόντων στα ράφια. Μάλιστα ο Ελληνορώσσος επιχειρηματίας-εισαγωγέας τροφίμων Διονύσης Ποποφ ανέφερε ότι φέτος στα ράφια των Ρωσικών σούπερ μάρκετ υπάρχουν 200 κωδικοί Ελληνικών προϊόντων σε 2000 σημεία-σούπερ μάρκετ. «Στόχος μας είναι σε 3 με 4 χρόνια να έχουν αυξηθεί οι κωδικοί Ελληνικών προϊόντων σε 500 και να πωλούνται σε 7000 σημεία-σούπερ μάρκετ».
Ο κ. Ποπόφ επανέλαβε ακόμα ότι «αυτό που ενδιαφέρει την αγορά τόσο της Ρωσίας όσο και την Ουκρανίας είναι τα ποιοτικά πιστοποιημένα προϊόντα, και η ελκυστική συσκευασία, το σωστό μάρκετινγκ. Εκεί πάσχουμε αλλά πιστεύω ότι οι εξαγωγείς της Κρήτης έχουν κατανοήσει το πρόβλημα και θα προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, μιας και τα προϊόντα της Κρήτης είναι και ποιοτικά και πιστοποιημένα» επεσήμανε ο κ. Ποπόφ τονίζοντας ότι οι οικονομίες της Ρωσίας και της Ουκρανίας έχουν ραγδαία οικονομική ανάπτυξη από την οποία μπορούν να βγουν ωφελημένες οι Ελληνικές εξαγωγές και ο τουρισμός.
Στο τέλος και των δυο εκδηλώσεων η αντιπεριφερειάρχης μοίρασε στους παραβρισκόμενους τουριστικά φυλλάδια της Κρήτης, αλλά και παραδοσιακά προϊόντα του νησιού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου